Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2010. június 10., csütörtök

Torták

Lúdláb-torta

Piskót
a:
3db tojássárgáját, 3ek.cukorral habosra keverem,
apránként 3ek. lisztet, 1ek. kakaóport is.
A tojásfehérje keményhabját ó
vatosan hozzá forgatom. A masszát sütőpapíros tortaformába öntöm. Előmellegített sütőbe tolom, 18O fokon 18-2O percig sütni.
Megsűlt, rácsra borítani és hagyjuk hűlni,papírt lehúzni.

Krém.
Egy kisfazékban 1 csomag vaníliáspudingport, 1ek. kakaóport, 3ek cukorral elkeverem és 3dl tejjel felöntöm. Simára elkeverem és lassútűzön folyamatos keverés mellett sűrűre főzöm.Tűzről levéve 1Odkg étcsokit beletőrdelek. Addig keverem amíg el nem olvad. Hakihűlt, habosra kikavart 2Odkg vajat és a fél üveg magozott, lecseppegtetett meggyet hozzá keverem
. Elsimítom a tortalapon és a hűtőbe felejtem megdermedésig, tetejét 2Odkg tortabevonóval bevonom.





Vakond-dúrás torta

5db tojássárgáját és 4ek. cukorral (édesítőszerrel) habosra keverem.
Belecsorgatom az 1dl olajat.-5ek. lisztet, 2ek. kakaó
port és 1csomag sütőport összevegyítek.
Majd hozzá forgatom a tojásfehérje felvert habját.-26cm papírral bélelt tortaformába ötöm a masszát.-Középfokon 30'sütöm. Kiöntöm egy rácsra és hűlni hagyom.
Kihűlt, kiskanál segítsé
gével kikaparom a közepét úgy,hogy 2 cm perem maradjon.
A kikapart tésztát szétmorzsolom.

KRÉM:
5dl tejszínt, 2ek.porcukorral és a 2 csomag habfixálóval kemény-habbá verem.
Lyukas-kanál segítségével hozzá forgatom a 8dkg tortadarát.
A meghámozott banánt megfelezem és citromlével bedörzsöljü
k.
A lapos oldalukkal a torta közepébe fektettem. A tejszínt félkörbe kupacolom.
A szétmorzsolt tésztát rászórom.Egy éjszakát hagyjuk pihenni (ha a süti szörnyek fel-nem-falják).



Coca cola torta


Piskóta:20 dkg vajat, 20 dkg cukrot, jól eékeverem hozzáadom a 3 egész tojést és jól elkeverem. hozzá keverek 2 csomag vaniliás cukrot és egy egész narancs héját, és a levét.
A 2,5 dl colát 1dl tejjel összekutyulom.
A 35dkg lisztet és 3 ek.kakaóport, 1 kk.szódabikarbónát a tojásos masszához szitálom.
Hozzá keverem a colás tejet. Jól összedolgozom a masszát és hozzá keverek 10 dkg csokit darabokra tőrve.(a csoki lehet 5dkg ét- 5dkg tej csoki). 22-23 cm átmérőjü tortaformát kibélelek sütőpapírral és a masszát beleöntöm. 200 fokon sütöm 1 órát. Tűpróbáig sütöm.
(ujjunkkal nézzük meg ha a teteje nem rugalmas nem lötyög akkor jó, én tű próbáig sütöttem nem szeretem ha híg). ha nagyon sülne takarjuk be fóliával.

Csokimáz: 5dkg vaj, fél dl cola, 3 ek. kakaópor és 20 dkg cukrot egy edénybe pakolom és felforralom, állandó keverés mellett a forralástól számítva még 3-4percig forrni hagyom.
Amikor megsült a tortám kettévágtam és baracklekvárral megkentem (vagy bár milyen más krém is megteszi). Ráöntöm a colás csokimázt közepétől kiindulva hagyom hogy az oldalán lecsorogjon. Másnap nagyon finom, főleg ha a sütiszörnyek nem falják fel, még az nap.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése