Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2010. június 22., kedd

Tök-mánia



Tökös-meggyes piskótarolád

Amikor sütöttem a hamis almást, a zsenge töknek a magházát nem dobtam ki.Meg pároltam citrom,cukor és fahéjjal.Botmixerrel pépesítettem és újból a tűzre tettem és tejfölös lisztes habarással besűrítettem.Hideg vízbe állítva hűtöttem.

Piskótarolád:5 tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá vertem,a tojássárgáját elkevertem 5 ek. cukorral és óvatosan a habhoz forgattam,aztán 4ek. liszt és 1kk sütőporos keveréket belekevertem. Forró sütőben tű próbáig sütni.Még melegen konyharuha segítségével feltekertem. Megtöltöttem a tök krémmel és magozott meggyet tettem egy sorba. Feltekertem és fahéjjas porcukorral megszórtam.






Anyukám mesélte, hogy amikor-főzőtt tökfőzeléket. Mi belemostuk a kezünket és a plafonon is a tökfőzelék-vigyorgot.Nem szerettük, és a lányaim se szeretik. Azóta az ízlésem változott és szeretem,sok mindent lehet főzni belőle.Gyerekeimmel próbáltam megszerettetni, egy kis trükkel.Sikerült, mert semmit nem vettek észre.

HAMIS ALMÁS LEPÉNY

Tészta:
1 tojás, 15dkg margarin vagy zsír, 2 ek tejfől, csipet só, 1ek cukor,3/4 cs. sütőpor és annyi-lisztet, hogy jó nyújtható legyen.
Töltelék:
1 kg tisztított tököt lereszelem egy lábasba,1 citrom reszelt héja és a leve,2-3ek.cukor, 1tk.őrölt fahéjjal puhára párolom. Amikor kész félreteszem,(Ha volna leve tegyünk hozzá zsemlemorzsát)A tésztát ketté osztom és az egyik felét sütőpapíros tepsibe nyújtom. Megszórom zsemlemorzsával és ráteszem a tök tölteléket,megszórni zsemlemorzsával és rányújtom a tészta másik felét.Tojássárgájával megkenni és villával megszurkálom.
Előmelegített sütőbe tolom és tű próbáig sütni. Amikor kész kockára szelem és porcukorral megszórom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése