Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2010. június 18., péntek

Paradicsomos-húsgombóc

Ismét hétvége. Ma megfőztem mai-napra és holnapra is, mert szeretnék kimenni a piacra és délután beteglátogatóba.
A mai napra főztem paradicsomos húsgombócot.Macerásan készítettem el, így még nem főztem.
Vettem pulyka darált alsó-combot,úgy van becsomagolva, mint egy felvágott.Csak mielőtt használni akarjuk kiolvadás után megkell párolni.

Paradicsomos hús
gombóc
Serpe
nyőben 2-3 ek. olajat hevítek,belerakom a húst,só,bors,fokhagymát és egy csokor aprított petrezselyemzöldet teszek bele.Fehéredésig sütjük. Eresztet levet,nem baj amikor kész a hús leöntöm egy fazékba és félre rakom.
A darált-hús kihűlt belerakok 1 tasak főzős rizst,zsemlemorzsát annyit amennyit felvesz.A tojás nagyságától függ, 6db-ott tettem bele és gyúrtam amíg összeáll.Golyókat formálok belőlük.
A félre rakott levet felöntöm kb. 1 liter vízzel,amikor forr leveskockát dobok bele.Aztán jöhetnek a gombócok egyszerre 5-6 darabot főzők meg.Amikor megpuhult a rizs akkor kész van.Félre rakom.

Paradicsomszósz
Egy kis-üveg 360grammos sűrített-paradicsomot-elkeverek 3 ek.liszttel és egy kis vízzel és ezzel besűrítem a gombócok levét.Ízlés szerint tehetünk bele 3 ek. cukrot.
Tálalásnál annyi gombócot rakunk a tányérra amennyit enni szeretnénk, és a szószból tegyünk a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése