Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2010. június 15., kedd

Kedvenc-ebédek

Ezt-az ételt két napra készítettem, szombatra. Vasárnapra a tejfölös csirkemellét-sütöttem.
Húsleves:Két egész bontott csirkét szétosztok.Levesnek, sűlthúsnak,tejszínes-csirkamellnek.Leszedem a hájat és kisütöm tepertőnek.
A fazékba belepakolom a lábait,fejét,nyakát, farhát-felsőrészét, mellcsontot (erről lefejtettem a mellehúsát) és a belső részeit.-sózom-és-felengedem-annyi-vízzel,hogy-ellepje.A habját leszedem,amikor már nem habzik tegyük bele a zöldségeket.-Zőldségek:3db répa,2db zőldség,fél karalábé,két-szelet zeller,fokhagyma,hagyma,(én tettem bele egy kis zsenge cukkinit,és-zöldborsót-de ezt a végén.)Amikor megfőt a husi szedjük ki mindent, a levét leszüröm egy kicsit kiszedek belőle külön főzöm a tésztát. Ízesíteni-húsleveskockával.

Sűlthús:
A zsírjával kikenek egy kisebb tepsit. Befűszerezem só,bors,fokhagymával a szárnyát, alsó-felső combját és a farhátát azaz azt a részét amin a farkincája van.
Alufóliával befedjük és készre párolom, amikor kész fólia nélkül pirosra sütjük. (Ha kifogy az alufóliám, nekem van két egyforma kistepsim és azzal fedem be).
Tejf
ölös csirkemell:
A 4 darab mellét besózom,borsozom és kikent tepsibe sorba rakom. Liszttel megszórom a húst és 2-3 dl tejfőlt rásimítom,egy zsenge cukkinit is te
szek bele apróra vágva, és bőségesen megszórom reszelt sajttal. Alufóliával befedjük és puhára párolom, amikor kész leveszem a fóliát és pirosra sütöm.


1-Köret: Sűltkrumpli

Az újkrumpliból abból is az aprókat veszek ez olcsóbb de megéri, körübelül 2,5 kg.Bő -sós vízben főzöm, héjastól. Amikor megpuhult és kihűlt szedjük le a héját. Közben egy nagy lábasban 1liter-olajat öntök és amikor forró, a krumplikat megsütöm benne.
Kiszedem papírtörlőre aztán sózzuk le.

2-Köret:Firenzei zöldborsó(én-másként készítem).
A csirke-tepertő zsírjába apróra vágott 3 gerezd fokhagymát,5Odkg zsenge zöldborsót, két csokor apróra vágott zöldséglevelet, tengeri sót serpenyőbe párolok, amíg megpuhul a zöldborsó.
A végén hozzá keverek 2Odkg reszelt sajtot(én házisajtot tettem bele, mert az nem olvad el olyan hamar).

Desszert:Hamis madártej
Ezt a desszertet nagyon szeretem, Szoó Judittól a Kilófaló süti könyvből találtam és főztem meg.
Igaz én nem diabetikusan készítettem el.A diabetikus receptjét megtalálod:
http://hazisuti.lapunk.hu oldalán. Most jöjjön a remekelés.

1 liter tejjel, 3ek cukorral, 2 zacskó vaniliás cukorral és 1zacskó főzős vaniliás ízű pudingporral készre főzöm. 2 dl tejszint (én Hulala tejszínt szoktam használni),keményre felverem.
Szétosztom tálkákba és ha kihűlt a tejszínhabot a tetejére kanalazom.Hidegen a legfinomabb.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése