Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2011. február 16., szerda

Kenyér bl-80 folyton folyvást folytatom Kenyeres mániámat


 Nagyon megtetszett ez a kenyeres dolog.
Főleg azóta amikor a Tupperware meglepet a gyors kelesztő táljával. Megkönnyítette a dagasztás és kelesztés dolgaim.











3,5 dl vizet meglangyosítok a mikróba, bele öntöm a kelesztő tálamba
(sajnos a mikrom kicsi a kelesztőtálhoz képest így külön mellegítem egyébként a kelesztőtálban is meglehet mellegíteni, de nem főző progihoz való).





Habverő segítségével elkavarom a 2,5 dkg élesztőt egy teáskanál cukorral. Aztán lassanként hozzáadagolom a fél kg lisztet fél evőkanál sót és jól összegyúrom, dagasztom aztán 2 ek.olajjal még átgyúrom. Rácuppantom a tetejét . Körülbelül fél órát keleszt és amikor kész akkorát pukkan és félre csúszik a teteje. ( ekkor szoktam akkorát ugrani)
Ebből a tésztából hódogot sütöttem, kinyújtom és kockákat  szabtam ki és körbe bugyoláltam a virsliket.Sütőpapíros tepsibe rámoltam és megsütöttem.Nagyon fincsi .
Lekváros bukta

A tésztát elkészítem a előző módon csak édes legyen.
Kinyújtom 5 mm vastagságra és 8X8-as kockára vagdosom a széleit megkenem bármilyen ízű lekvárral csak sütés álló legyen. Zsírozott lisztezett tepsibe rakosgatom és olvasztott vajjal megkenem az oldalait, mert sülés közben össze érnek. Kb. fél óráig sütöm.
Amikor kész szét szedem és porcukorral meghintve tálalni. Igaz nálam ez elmaradt.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése