Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2011. május 24., kedd

Télire bodzaszörp

5-6 darab megtisztított bodzavirágot, 20 szem citrompótlót, 5-6 db jól megmosott citromokat felkarikázom, 5 literes üvegbe pakolom.
1 kg cukrot egy lábasban felolvasztom azaz karamellizálom, amikor kész hozzá öntök 2 liter vizet és felforralom. Külön 1 liter vízben 50 dkg cukrot szintén felforralom és a kettőt összeöntöm, egy kicsit forralom de nátrium-benzoáttal . Rá öntöm elsőnek egy kicsit ,hogy ne csattanjon szét az üveg aztán a többit is. Lefedem és 4 napon keresztül érlelem (igaz én több mire a tesóm hozta az üvegeket egy hét is eltelt). Amikor megérkeztek az üvegek a mai napon leszűrtem a bodzát egy edénybe és forraltam közben 2 teáskanál citromsavat tettem bele. Az előkészített fél literes pálinkás üvegekbe mértem, celofán majd a kupakjaival lecsavaroztam szintén a száraz dúnsztban pihennek.
Kép is lesz amikor kicicomázom őket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése