Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2011. február 16., szerda

Túrós mánia

Életem első Rákóczi túrósát sütöttem meg az eredeti recept szerint. Kicsit megbarnult a teteje, de attól még fincsi volt. Remélem következő alkalommal már jobban fog sikerülni.
 30dkg lisztbe elmorzsoljuk a 25 dkg margarint és hozzá adjuk a 1/2 zacskó sütőport, az 1 evőkanál cukrot, a  csipet sót, az 1 db tojást, és annyi tejfölt, hogy jól kezelhető tésztát kapjunk. Elnyújtom a tésztát és kizsírozott tepsibe tesszük. Vékonyan megkenjük eperlekvárral (eredeti recept szerint sárgabaracklekvárral), majd rásimítom a túrótölteléket.
Ehhez 1kg áttört túrót alaposan elkeverek 30dkg cukrot, 1 zacskó vaniliás cukrot, 2 ek. búzadarát, 1 csomag mazsolát és a 4 db tojássárgájával jól elkeverem. A lekváros tésztára símitom a túrótölteléket és meleg sütőbe tolom ,addig sütöm amíg megpírul a teteje.  Közben a 4 tojás fehérhabját keményre verem és 20 dkg porcukrot keverek hozzá, és a túrós tészta tetejére simítjuk. Vissza tolom a sütőbe, már csak szárítjuk. Kockára vágva tálalom.

Ez a kedvenc versem és videó klip. Köszönöm a készítőjének.Anyukám temetésén is ezt választottam, mert ez a zene gyönyörű és a film anyukám kedvence volt./ Volt egyszer egy vadnyugat/
Fogadjátok sok szeretettel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése