Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2011. április 15., péntek

Hideg tál





Elég jó kaja, vejemtől tanultam azaz most gyakorlom.
Majonézes tészta saláta bolonyai öntettel

Majonézes saláta : 2dl frissföl és 2dl kefír( megsúgom ez a tibeti kefír gombámmal erjesztett aludtej ,ugyanis nem hajlandóak fogyasztani és nem szeretném ha tönkre menne. Muszály cselesnek lenni), egy tubus majonézzel jól elkeverem teszek hozzá ízlés szerint sót, fokhagymaport, teszek bele apróra vágott , 2db paradicsomot, 2 db tv paprikát, 10-12 db ecetes ubit felkarikázva( nekem apró ubijaim voltak).Apróra vágott 1csokor petrezselyemlevelet, 1-2 fej nagyságtól függ felkarikázott lila hagymát.Jól elkeverem és hűtőbe rakom pihenni amíg megfőzőm a fodros kocka tésztát ( én 2 zacsival főztem azaz 80dkg). Amikor kész leszűröm és kevés olajjal összekeverem, hogy hűlés közben ne ragadjon össze. Amikor teljesen kihűlt össze keverem a majonézes salátával.

Bolonyais pöri: Vettem hozzá csirkemell nyesedékett, amit kiolvasztottam, de lehet hozzá használni darált húst is.2 fej vöröshagymát 2ek olajon megfonnyasztok, szórok hozzá egész köményt és együtt pirítom, hozzá rakok apróra vágott tv paprikát, párolom, 2-3 gerezd zúzott fokhagymát, hozzá keverek őrölt paprikát és hozzá rakom a húst, bele rakom a kockára vágott 1-2 paradicsomot. Jöhet a fűszerezés ízlés szerint, ételízesítő, 2 db pörkölt kocka, bors, kb. 2dl ketchupp, kevés víz. Fedő alatt párolni amíg meg puhul a hús.Még teszek bele pörkölt kockát 2db-ot és 1 csokor petrezselyem zöldet és fedő nélkűl zsírjára sütöm.

Tálalás: Egy lapos tányérra kirakom a majonézes tésztát és a közepére a bolonyais hús és reszelt sajt a tetejére.(Az enyémről lemaradt mert elfelejtettem venni. Hát igen akinek nincs esze legyen notesze). kép is lesz.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése