Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2011. március 26., szombat

Kertészkedünk



Ma szép idő volt. Kimentünk rendbe tenni a kis kertecskét.Gazoltunk párom ásta a földet, mivel veteményezni szeretnék. Közben a csillag virágjaim is gyönyörűen virítanak. Párom szedett is belőle, hogy hozzam be a vázába.Hétfőre szedek belőle és elvisszük az oviba








       Tavasz második hínőke : nárcisz





 Ma néztem a piacon virágokat annyira szépek főleg a levendulát néztem 1000ft egy cserépnyi. Ja és még néztem egy csüngős zöldet amit az ablakba tehetek, balkonládába szúnyogriasztóként funkcionálna.Igaz 200 ft-ba kerűl, de megfogom venni. Ma készítettünk fűszernövényes kis sziklakertet,igaz már tavaly elkezdtük, bele került 2 tő citromfű, és most 2 tő metélő petrezselyemlevél, majd még bele kerül snidling is régi helyről átpakolom ide a kiskertecskébe. Mert azt a régi helyét megszüntetem. Van még fügefánk is remélem kihajt, nem ment tönkre.


2011.03.28.

                        Információ szerzés
Ma megvettem 2 zacskó vetni való magot. Az egyik fejes saláta május királya, a másik hónapos retek óriás vaj. 
Néztem a neten kertészkedéssel való dolgokat.Sikeres konyha kertet szeretnénk meg is kell tanulni kertészkedni alapfokon. Mivel múszály lesz veteményeznem, ki kell iskoláznom magam. Megtaláltam az ideális oktatóm, itt megtaláljátok : http://gazigazito.hu
Másik része az ,hogy az alapvető zöldségeket kénytelenek leszünk megtermelni ,mert szörnyű drága. Ma vettem krumplit iszonyú drága 195 ft-ba került kilója. De olyan is, elkellet dobnom egyet meg fekete foltoskodással bírnak. Egy szóval rátérek a szegények krumplijára  a csicsókára vagy más néven jeruzsálemi articsóka. lerohanom öcsémet ,mert nekik van csicsókájuk, kérek tőle pár gumót.(Ennyit a lerohanásról, nincs tesómnak csicsókája, ő is vadászik rá).
Tegnap néztem a Tv Paprikát  volt benne egy kedves hölgy aki kertészkedett , csak a címe nem jut eszembe. Egy szóval nagyon tetszetős műsor, annyira hogy engem is elkapott a kertészkedés láz, nem hiába májusi gyerek vagyok. 6*18 négyzetméteres kertje van. De minden megtalálható zöldségféle a szamócától kezdve a 2 tyúkig minden ehető növényzet.Aranyos kis kert, párom nyagatván mondtam neki -Nekem is kell ilyen kert- a terep adva van csak le kell rohanni. Igaz ő már elkezdett áskálódni, kis parcellákra osztva. Egy cél lebeg előttem megtermelni magunknak télire valót meg nyára, és persze 2 családra oszlunk, lányomnak is termelünk kell. Hát majd ők is oda teszik magukat vagy vásárolnak a piacról!!!! :(( :)
Izgatott vagyok várom a jó időt szeretném már vetni ,csak félek ,hogy kiesünk az időből. Sokan mondják ne aggódjak, mert nincs késve semmi,mert az idő se olyan meleg,csak pangana a földben a magvaim.
  




2011.03.31.



Eper mánia védelmezése
Tegnap eldugdostam 3 fej fokhagymát persze gerezdekre szedve, epreim elé és mögé. A 3 fejből lett 2 sor, úgy gondolom elég lesz.Gyakorolgattam a metszést, büdös életbe nem metszettem, de ezt is meg kell tanulnom, termés érdekében meg is kell tanulni csínját-bínját. Ma délután amikor a párom haza jön, jöhet a retek vetése.Fokozatosan akarom vetni 1 hét vagy 2 hét csúszással. Gondolom jó lesz így de még utána nézek.



2011.04.01.

 

Harc a barázdában
Ma is veteményeztem a tanultak szerint társítottam. De megint becsúszott egy hiba amit sikerült korigálnom. Szóval ami hibádzott, hogy a fejes káposzta utálja a fokhagymát, így gyorsan szétválasztottam őket egy sor sárga répával.Remélem most már nem fognak összeveszni és nyugodtan fejlődnek. Legalábbis remélem.
Tehát a fokhagyma mellé sárgarépa-3 sor fejes káposzta közbe közbe vöröshagyma-retek-sárgarépa-karalábé-cékla-








2011.Április 12.
Ma vettem még hiányzó magocskákat. Borsó, estikét,kaport és zöldhüvelyű bokorbabot. Nézegettem kicsi veteményesem és sorol a fejes saláta. Kivirágzott a kék- és rózsaszín nefelejcsem, amiről lemondtam azt gondoltam nem lesz belőle semmi. Párom most ássa a a helyét nyári piros almafát, ami után úgy sóhajtoztam és beállított vele. Remélem sikerülni fog, nem megy tönkre. De reménykedem, hogy minden sikerülni fog ,mert a Gazigazító mesterem alapján próbálkoztam. Nagyon szeretem a honlapjukat. De ha nem sikeredik nem fogom őket szidni vagy ilyesmi. Addig kisérletezek amíg össze jön valami , nem adom fel.
Ja és a fokhagymám is sorol. 




 2011.04.20.

Már elvetettem a krumplit, saláta uborkát, kukoricát, zöldborsót. Remélem lesz belőlük valami? 
A mai napon meglepetésben volt részem. Egyszerre két dolog is, sikerült csicsókát és gyömbér gumót vennem. Igaz a csicsókából 5db gumó van de ebből tesómnak is adok, gyömbérből 2-tőt vettem, egyet szaporítás céljából.Vettem muskátlit, vanilia virágot, törpe szegfűt. Elkéstem a estike elvetésével, de még bezsúfolom.
Majd még képeket felteszek, csak a telefon úton van :) 
Óvodában is kertészkednek, vittünk virágokat muskátlit és ma reggel vittem liliomot.

 

2 megjegyzés:

  1. Hűha!

    Egész elpirultam a dicsérettől! :)

    Véletlenül kerültem a blogodra, gratulálok! Remélem, a tanácsokat tudtad hasznosítani, és eredményes volt az idei kertész éved!

    Üdv!

    hkati(gazigazító)
    http://gazigazito.hu

    VálaszTörlés
  2. Szia! örülök hogy rám találtál. Eredményesnek nem igazán mondható, a retek, foghagyma, szamóca, saláta sikeres volt. uborkám se híre se hamva nem volt. Nem baj nem adom fel jövőre jobb lesz:) ja és csicsókát is sikerült szereznem. Továbbra is te vagy az oktatóm:) Köszönöm a megjegyzésed:) jól esett:)

    VálaszTörlés