Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2011. május 28., szombat

Június 3 Családi napra készülünk



 Az óvodánkban minden évben szokott lenni családi nap. Az idén is lesz amihez hozzá járulhatok egy tepsi süteménnyel és 1 lány és 1 fiú tombolával. Amiket a szülők megvehetnek tombolaként. A sütit is mert Süti bár lesz. Ekkor szokott még lenni a jó öreg paprikás krumpli kolbásszal. Már várom, mert egy jó kis hangulatos kellemes délután szokott lenni. Jelképes összeggel támogatjuk az ovinkat, amikor vásárolunk sütiket, tombolákat. Majd kép is lesz. Megvettük a tombolát de elfelejtettem lefényképezni: vettünk egy kis helikoptert, kislányoknak meg kisszütyőke csattokkal és kifestők.

Süteményen gondolkodok valószínűleg csíkos sütit vagy barack sütit csinálok, majd meglátom. Az előbbi jobban hangzik, mert 40 szelet lesz belőle.




20 dkg zsír vagy házi vaj, 2tojássárgája, 25dkg porcukor, 3ek liszt, 1 kk szódabikarbóna ezt jól elkeverem és 2 órát pihenni hagyjuk. Majd 75 dkg liszttel jól elgyúrom. Diónyi golyókat  formálok belőlük és sütőpapíros tepsibe rakom ( nekem a tepsibe 40 db gomboc fért bele, lényeg két tepsivel kell dolgozni). Állandó figyelés mert könnyen megég 200 fokos sütőben 15-18 perc sülés ( sütőtől is függ nekem kb 20-25 perc kellett).
Még mellegen kikaparjuk a belsejét és a kikapart tésztát összetöröm, 20 dkg vajat olvasztani és bele keverek 20dkg darált mogyorót, 25 dkg porcukrot, 3ek. baracklekvárt, 3dkg kakaóport, egy rum aromát, és a kikapart tésztát aztán annyi tejet ,hogy puha massza legyen. Megtöltöm vele a kis gombócokat és összeragasztom őket. Megfesteni császár körte és keserű mandula aromával és kristálycukorba hempergetjük.  Mindenképpen egy éjszakát pihenjen de több is lehet mert annál fincsibb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése