Magamról

Saját fotó
Hungary
Egy kedves barátnőm ötlete a "Házias Ízek" címe,úgy döntöttem, hogy amit remekelek megosztom veletek. Amit megtanultam-megfőztem és sütöttem-lefényképeztem-feltöltöttük. Saját képeim vannak fent.

2011. május 4., szerda

Mit főzzek ma!!!???


Sokszor felteszem magamnak ezt a kérdést, hogy -mit főzzek? Ami jó,egyszerű, gyors és nem drága.  Ma ezt főztem :
Gulyás leves, szegénylegény desszert és citromos joghurtos fagyi


 Gulyás leves :
csirkeaprólék, 1zöldség,2 db répa, 1szelet karalábé és 2 szem krumpli apró kockára vágva a répák karikára.Kevés olajon vagy kacsazsíron 1 fej apróra vágott hagymát fonnyasztok, 1 db tv paprikát kockára vágva, hozzá adom a husikat ,zöldségeket és fűszerezem őrölt piros paprikával, köménnyel és annyi vízzel felöntöm, hogy jól ellepje (nálam kb. 1,5 liter).A főzés utolsó fázisában tegyünk bele 1 csokor apróra vágott petrezselymet. Tehetünk bele paradicsomot én nem szoktam, de anyukám régen rakott bele.
A levesbe betétként szaggathatunk bele nokedlit, tarhonyát.

Szegénylegény desszert :
4 darab száraz édes kiflit kb.1,5 centisre szelem,1 liter tejben, 5tojássárgáját, 1 vaníliás cukorral, 4 evőkanál cukorral elkavarom és a kifliket beáztatom (15 perc). A tepsit vajazom és zsemlemorzsázom, a kifliket belepakolom a tojásos tejet ráöntöm és fél órára sütőbe tolom. Amikor letelik a tojások fehérjét csipet sóval keményre verem és a végén hozzá adom a 4-5 ek porcukrot és rásimítom a kiflikre. Addig sütöm amíg szépen megbarnul.

Citromos joghurtos fagyi :
Életem első fagyi gépes fagyim.
2,5 dl tejszínben elkeverek 2 tojássárgáját és felfőzöm, de nem forralom. Tűzről levéve belerakom az 1 citrom reszelt héját, és 1, 5 citrom levét, 3 ek porcukorral jól elkeverem és hozzá keverem a 400gramm natur joghurtot. Mélyhűtőbe raktam, hogy jól lehűljön aztán fagylalt gépben 30 percig kevertettem.
Fincsi lett, mondjuk én nem vagyok odáig a citromossért de startolásnak jó volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése